Deklaracja Dostępności

Dostępność cyfrowa

Powiatowy Zarząd Dróg  w Szczecinku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie
z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej BIP Powiatowego Zarządu Dróg w Szczecinku.

Data publikacji strony internetowej: 2003-06-30
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-08

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie sporządzono dnia:2021-03-08 Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Powiatowym Zarządem Dróg w Szczecinku, sekretariat.pzd@powiat.szczecinek.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 943724360. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji
itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia
z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy
niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  1. Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
    Budynek gdzie mieści się Powiatowy Zarząd Dróg   składa się z segmentu „A”, który jest dwukondygnacyjny, segmentu „B” – trzykondygnacyjnego, łącznika oraz budynku biurowego wolnostojącego. Do segmentu „A” , „B” prowadzą dwa wejścia zapewniające swobodny dostęp do budynku przez osoby niepełnosprawne, bez ograniczeń architektonicznych usytuowane w łączniku budynku tj. wejście główne i wejście boczne od strony parkingu ( Spółdzielni Mieszkaniowej ). Aby dostać się do budynku wejściem głównym osoba niepełnosprawna może skorzystać z zamontowanej tam platformy schodowej. Aby wezwać pomoc, wystarczy zadzwonić dzwonkiem. Na parterze łącznika znajduje się Biuro Obsługi Klienta w którym bezpośrednio informacji udzielają zatrudnieni tam pracownicy . Wejście boczne od strony parkingu posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych na wózkach Budynek zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji.
  2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
    W budynku tym korytarze i schody są dostępne i szerokie, które umożliwiają bezproblemowe poruszanie się osób na wózkach. Dodatkowo w budynku znajduje się winda, która może przewozić wózki z osobami niepełnosprawnymi. W tym zakresie również brak barier architektonicznych. W razie przyjścia osoby niepełnosprawnej, pracownik Powiatowego Zarządu Dróg schodzi do petenta celem załatwienia sprawy.
  3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
    W budynku znajduje się winda, wyposażona w komunikator dla osób niewidzących, którego celem jest wspomaganie słyszenia.
  4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
    Dla osób niepełnosprawnych przy budynku Starostwa Powiatowego ( w którym ma siedzibę Powiatowy Zarząd Dróg ) wyznaczone są miejsca parkingowe oznaczone niebieską kopertą. Jedno przy budynku administracyjnym wolnostojącym oraz jedno miejsce przy wejściu bocznym do budynku od strony dużego parkingu.
  5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
    Brak ograniczeń – informacji udzielają pracownicy zatrudnieni w Biurze Obsługi Klienta.
  6. Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
    Powiatowy Zarząd Dróg ma możliwość skorzystania z tłumacza migowego na miejscu. Informacji udzielają pracownicy zatrudnieni w Biurze Obsługi Klienta Starostwa Powiatu Szczecineckiego oraz pracownicy Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności.

 


 

Wytworzył:
Dorota Liszka
Udostępnił:
Liszka Dorota
(2021-03-08 14:18:40)
Ostatnio zmodyfikował:
Liszka Dorota
(2021-03-08 14:19:14)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki