Zarządzanie i organizacja ruchu drogowego
ZARZĄDZANIE I ORGANIZACJA RUCHU DROGOWEGO
Rodzaj sprawy:
· opiniowanie projektów stałej i czasowej organizacji ruchu w zakresie oddziaływania na ruch drogowy na drogach powiatowych,
· przyjmowanie wniosków dotyczących wprowadzenia zmian w dotychczasowej organizacji ruchu na drogach powiatowych oraz opiniowanie ich w trakcie obrad Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
OPINIOWANIE PROJEKTÓW STAŁEJ ORGANIZACJI RUCHU
Wymagane dokumenty:
1. Podanie.
2. Dwa egzemplarze dokumentacji technicznej zawierającej:
a. opis techniczny,
b. część graficzna na aktualnych mapach sytuacyjnych powinna zawierać:
· granice i numery działek stanowiących pas drogowy,
· obrysy ulic, chodników i budynków wraz z numerami posesji,
· oznakowanie pionowe i poziome, z zaznaczeniem elementów istniejących i projektowanych,
· wymiary planowanego zajęcia pasa, oraz podanie szerokości jezdni lub chodnika w miejscu prowadzenia robót (dotyczy tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót).
3. Dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia (jeżeli został ustanowiony przez inwestora pełnomocnik).
W przypadku złożenia wypisu, odpisu lub kopii pełnomocnictwa, musi ona być poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza, albo występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym.
(art. 76a k.p.a. Dz.U z 2024 poz 572 ze zm.)
kontakt z Powiatowym Zarządem Dróg w Szczecinku – tel. (094) 37 243 60